STİLİNİ BESLE #inspiration #fashionista #trends #howtobecomearealfashionista

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Olabildiğince moda dergileri ve blogları okuyun. Tüm yabancı sokak modası bloglarını takip edin. Okadar ilham alacaksınız ki beğendiğiniz fotoğrafları bir dosya açıp saklayın. Kendi tarzınıza yakın ve kendinize uyarlayabileceğiniz tüm look’ları biriktirin saklayın. Daha sonra baktığınızda sonradan beğenmediğiniz olursa silersiniz (impulse liking). Eminim stilini beğendiğiniz ünlüler, stilistler, moda insiderları yada bloggerlar vardır. Ben sadece iskandinav özellikle İsveçli stil bloggerlarını takip ediyorum. Yalın sade stilleri ve tasarımda kesimlerin ve volümlerin konuştuğu giysilere bayılıyorum.Proporsiyonla en çok oynayan ve stiline uyarlayanlar moda insiderları oluyor (mesela Avustralya Vogue’un moda direktörü Christine Centenera. Sartorialist’in yakaladığı stil detayları da harika oluyor. Sartoralist New York’a taşınalı Floransa ve Milano fotoları azaldı ancak yinede NYC’de yerel ikonik stillerden besleniyor.
Bazen alışverişte insan hangi rengini alsam diye karar veremiyor. Aslında  almadan denemek şart ancak hepimizin okadar vakti yok ayrıca online alışveriş denen bişey var. Ancak mutlaka giydiğinizde herkesin bu renk sana çok yakışmış  iltifatları aldığı renkler ve kıyafetleri vardır. Bu detaylara odaklanmakta fayda var. Mesela ben nezaman lacivert giysem  arkadaşlarım iltifat eder. Halbuki en az sevdiğim renklerdendir. Ancak bu kış aldığım ürünler arasında lacivert kazaklar da var.
Okumadığın dergi, almadığın moda kitabı kalmasın. Moda kitaplarından en çok moda ikonlarının yazdıkları, sokak stili fotoğrafçılarının hersene yayınladıkları kitapları ve stilistlerin kitaplarını seviyorum. Artık Türk dergisi almaz oldum arada bazen yine alıyorum ama nezaman Danimarkaya gitsem isveçli moda dergisi STYLEBY ve mutlaka Elle Danmark’ı alıyorum. Acne paper de çok başarılı ama herzaman alamıyorum. Industrie arada Türkiye’de de bulabileceğiniz tamamen moda endüstrisinde çalışan insanlarla yapılan röportajlarla dolu bir dergi. Türkiye’de her eylül ayında Amerikan moda dergilerini alıyorum  yeni sezon hakkında herşeyi buluyorsunuz ve tüm markaların sezon kampanyalarını (Vogue US, ELLE US, Harpers Bazaar US). İngiliz moda dergilerinin de okumak için içeriği zengin ve en iyi moda editoryallerine sahip dergiler oluyor.
Ünlüleri (celebrity darling) takip etmek de trendleri takip etmenizi sağlayacaktır. Çünkü son moda çanta neyse son trend ayakkabı neyse onların taşıdığını fark edeceksiniz. Rihanna’nın taşıdığı çanta nasıl IT bag olmaz? Rachel Bilson giyer de o parçanın tüm stokları online alışveriş sitelerinde tükenmez mi? Bir de garanti tasarımcılar var ki ne yaparlarsa yapsınlar sezonun IT item’ı oluyor, o tasarımcıdan giyindiğinizde asla moda kurbanı olmuyorsunuz. En basit örneği Isabel Marant. Tasarımcının fanatik takipçileri sadece ona adanan stil ve bloglar var. Baştan aşağı Isabel Marant  giyip moda kurbanı yerine stil ikonu olanlar var. Parizyen şıklığın bir diğer temsilcisi de Vanessa Bruno. Tasarımlarını Rachel Bilson , Nicole Ritchie , Kate Bosworth gibi moda ikonu ünlüler giyiyor. Başka referansa gerek yok.


Comments