Mine favoritbutikker i Aarhus & Anmeldelse #whereIshop Review


Jeg elsker at gå shopping i Aarhus og tjekke hvad der er i butikkerne. Det er efterår nu og vi kan se alle vinter kollektioner i butikkerne. Vi har ikke Illum i Aarhus, og det er den bedste stormagasin i København (IMHO). Men vi har Magasin og Salling, som er de stormagasiner. Magasin ligger på Lille Torv og Salling ligger på Strøget. Der findes mange luksusbrands i Magasin eksempelvis Acne, Calvin Klein, Second Female, Ganni, Soaked in Luxury og mange mere. Når jeg besøger Magasin, kigger jeg på altid Mango, Storm&marie, Sephora, og Scandinavian mærker. I Magasin kan de også have mærker som Iro Paris fordi de har den mærke i Københavns Magasin.

Salling har modeblade i -1 etage så det er meget vigtigt for mig at tjekke de internationale modeblade. Faktisk havde de opdatered ung etage omkring et år siden. Derudover har de en god sko afdeling. 

Moss Copenhagen butik er også rigtig cool. Jeg besøger den ikke ofte men det er altid inspirerende at besøge deres butik.

HM har butikker i alle by og jeg kan godt lide den fordi det er virkelig sjov at tjekke trends.

Bestseller har næsten alle Aarhus og har mange butikker fordi Aarhus er Bestsellers hjemland. Jeg elsker Vila og deres stil i kollektionerne. Bestsellers mærker er Vero Moda, Jack&Jones, Only, Envii, Vila og mere.

Latinerkvarter har rigtig gode små designer butikker. Isabel Marant og Marc Jacobs har butikker i LatinerKvarteret og jeg elsker begge to mærker. Derudover ligger FF2 store på Latinerkvarter og FF2 er en designer butik hvor man kan købe Proenza Schouler PS1 taske eller Chloe sko. FF2 er en lækker butik. 

Min anden yndlingsbutik er &Other Stories, hvor jeg kan købe høj kvalitet design fx sko og kjole. De har design studios i Paris, Stockholm and Los Angeles. Så skriver de i mærketag om hvilket atelier kollektion er den tøj fra.

Vi har selvfølgelig Bruuns Galleri og den er en ok galleri. Desværre kommer jeg fra Istanbul og vi har meget store gallerier (shoppingmalls) derfor er alle Gallerier i Europe små i mine øjne. Jeg elsker gallerier især Zorlu AVM og Akasya AVM (galleri) i Istanbul. 

Jeg kan godt have fejle på dansk men det er ok, tror jeg.










Comments